måndag 28 september 2015

Lång dag men inte är jag i Göteborg :)

Idag har det vart en lång dag.. 
Jag och Lovelia körde från Göteborg redan strax efter 10. Man lär sig planera sina utflykter då lilla L är som en klocka med sömnen och maten . Hon somnade innan Mölndal vilket jag antog hon skulle göra, och hon sov fram tills att vi hade 1mil kvar. 
Väl framme vid GEKÅS hittade vi parkering snabbt, mamma och syster va inte där så vi fixade blöjbyte och ett mellis så mötte vi dem på parkeringen efter det :)
Blev ett par timmar där inne och hitade mycket för pengarna verkligen, och mamma åkte med oss på väg tillbaka för att underhålla Lovelia där bak. 
Framme i Markaryd hängde vi hos syster och Adman, blev kanongod korvstrpganoff till middag:) Syrran lagar mycket god mat :) 
Nu är vi hemma hos mamma och Todda, jag och Lovelia . Pappa Robin saknar vi <3 

Lovelia somnade vid åtta tiden som vanligt :) Sover så gott i spjälsängen spm står brevid min säng . 
Alltsä att komma hem till sin mamma och få sova i sängkläder vi hade när vi bodde hemma. I LOVE IT ! :) 



 
En snabbis på Ica innan vi körde :) 
Nehedu Lovelia du får vänta med RedBull :) 
Hjälper mormor välja scarfs <3 

söndag 27 september 2015

Alltså detta barn .. Hahaha



Alltså jag måste bara visa detta filmklipp ! 

Efter att inte krypt och lekt så mycket idag så kan man ju säg att hon körde slut på all
den energin när vi kom hem ikväll :)
Hahahaha... Helt otroligt vad rolig hon börjar bli nu verkligen. 
Vi övar på kullerbyttor hemma på dagarna och verkar som hon snart gör en egen, hahaha..
Vi ska ju inte snacka om hennes frilla, efter haft två toffsar idag och när vi tog ut dem stog håret kvar rakt ut, vi har lilla dynamit Harrylina här hemma :)
Du förgyller våra dagar älskade lilla L 


Att få förtroendet och äran..

Idag har det varit Filippas Dop !

För ett tag sedan fick vi frågan av Jessica & Eric om vi ville bli Filippas gudföräldrar.
Jag började gråta för för mig är det stort att få bli det. Att dem ger oss det förtroendet och äran är otroligt fantastiskt.
Vi svarade såklart ja :)

Så tack ännu en gång Jessica & Eric för att vi fick förtroende och äran att bli hennes gudföräldrar.
Vi kommer alltid finnas vid hennes sida och vara ett stöd i livet för henne. 
Ni fyra är viktiga i våra liv <3

Och idag va hennes dopdag här. Fint dop och Lovelia skötte sig kanon i kyrkan och charmade en hel del :)
Jag hann in i församlingslokalen sen tyckte jag inte Jessica skulle ha Filippa längre, så jag tog henne en stund ;)

Hon hade en fin marinblå klänning med små beicha hjärtan på från How to kiss a frog. Och stumpbyxorna hade samma färg som hjärtanen i klänningen :) Lilla fashionistan :)

Av Lovelia fick hon en personlig napphållare.
Och av oss tre fick hon en personlig trätavla med namn, födelseuppgifter och fotografi på.



Filippa Alice Karin Olofsson






 Här va en tjej som va glad trots man bara sov 15min innan dopet :)

lördag 26 september 2015

Va gjorde vi idag för att denna dagen skulle gå så fort ?

Ja inget speciellt egentligen.. Men alla dagar går ju så fort sedan man fick barn. :) 

Robin åkte iväg tidigare i morse för det va "jobbdag" ute i Lilleby. Lilleby är där vi har båtarna. 
Jag och lilla L tog bilen till Backaplan och lämnade tillbaka ett par skor och köpte ett par nya strumpbyxor till henne inför Filippas dop imorgon. Efter Backaplan somnade hon direkt i bilen och vi körde ut till Lilleby vi också, det va dags att ta upp båtarna för denna säsongen. Blev inte mycket användning av dem i år då vi vart utomlands en hel del. 
Jag hade hand om alla barn så fixade dem andra båtarna. 
Lite fika paus här och där med barnen och lite tagenlek här och där :) Solen sken och det blåste inte så mycket. Toppen dag där ute idag ! 

Ikväll blev det hemmakväll, jag och Robin har suttit och lekt med Lovelia på golvet ett par timmar, hon har börjat släppa saker hon håller sig i och står ett par sekunder. 
Spännande.. 
Dock har hon kommit på knepet och tar sig upp i soffan själv nu. Men inte riktigt hajjat det där men gå ner med fötterna och rumpan först :P

Här sitter lilla L och håller hårt i sin kexpåse och äter för fullt <3

Precis vaknat från förmiddagens sovpass : )

fredag 25 september 2015

Vad är beställt denna gång ?

Nu blev det en nätshopping order till :P 
Vi har pratat ett tag att vi behöver byta ut lite flaskor lilla L har och vi har tidigare kört med Mam . Men varför inte testa nytt? När vi blandar vällingen nu så hamnar det alltid lite pulver i pipen så vi får skruva bort dennoch skölja av . 
Har läst en del och blivit rekommenderad TwistShake flaskorna. I dessa är de "galler" i flaskorna för att de inte ska bli klumpar. 
Man får även till pulverbehållare och denna kan man ha i flaskan fram tills det är dags att blanda :) 
Vi beställde trepack därifrån och det va 10% nu! 

Omdöme kommer när vi testat dem :) 



Babysim ...

Idag va det dags för babysim igen... 
Vi båda älskar de och nu är vi komna så långt att hon sitter på poolkanten och jag backar. När jag säger kom Lovelia sä kastar hon sig rakt fram i poolen och jag fångar henne under vattnet, vänder på henne och krålar in till kanten där hon ska ta sig upp . Så otroligt häftigt att se hur dem utvecklats på två terminer. Vi kommer även fortsätta gå nästa termin. 
Morgonen idag var hon ju inte i sitt esse precis.. Haha.. 
Så jag fick ju väcka henne när vi kom till simhallen. Räckte hon fick sitta i stolen i omklädningsrummet så insåg hon var hon va och vad som skulle hända :) 

Testade en ny frisyr på henne idag ;) Kolla bilderna nedan <3 





Morgon rutin ..

Vi har verkligen en härlig morgonrutin nu som fungerar kanon för lilla L 💕

Idag vaknade Lovelia åtta och då hämtar jag in henne till vår säng så byter vi blöja det första vi gör. Vi ligger och kollar på barnkanalen och busar i sängen cirka en timma. Efter det går vi ner så hon får sin gröt, därefter tvättas hon, byts kläder och borstar tänderna. Självklart vissa dagar är det pyjamasmys desto längre ;) 
Sen leker hon en liten stund och därefter vill hon sova sitt första pass :) 
Och då fixar jag mig 👍🏻  

Har ni också rutiner på morgonen med era barn eller ni gör lite olika varje dag? 

Idag är det dags för simmis 😍
Kram M & L 




torsdag 24 september 2015

Seriöst Jollyroom ?!!!!






Alltså på riktigt Jollyroom !! Har beställt många gånger av er men har nog aldrig tidigare använt mig av en rabattkod när jag valt faktura. 
Nu ska ni få höra.. 

Jag beställde fyra olika sittvagnsdynor på grund av att jag ville se vilka som passade bäst till vagnen. Jag behåller två, en till oss och en som Jessica ville ha till Filippa. 
Dessa kostade 199kr styck på rean. Jag har en rabattkod jag registrerar och den är på 150kr.
När jag får fakturan ser jag att rabatten är dragen lite på varje dyna. Så på 
fakturan står det att varje dyna då kostar 161.50kr.  Jag väntar och betalar fakturan tills Jollyroom fått in min retur då jag vet att fakturan kommer redigeras. Jag förväntar mig att dem redigerat den så det ska ha blivit 150kr rabatt på dessa två dynor jag valt behålla.  När den är redigerad står där att det är två sittvagnsdynor som då fortfarande ligger på 161.50kr styck. Alltså fattas det 75kr på rabatten.
Jag kontaktar Klarna men det är inget dem kan göra så jag ringer Jollyroom. 
Efter att tjejen inte förstått mig rätt så får jag prata med hennes chef.
Han säger till mig att rabatten alltid hamnat på varje produkt och inte att det dras på totala köpsumman. Han säger då också att dem 75kr som är dragna på de jag skickade tillbaka får jag tillbaka som en ny rabattkod och kan inte använda den förrän ett annat köp.
Det går alltså inte att ändra så min rabatt på 150kr ändras och dras på det jag valt att behålla!!
Jag trodde på allvar inte han fattade mig rätt men jodå, det är så. Det är så dem valt att jobba. 
Dem erbjöd mig 100kr i ny rabatt vid nästa köp istället för 75kr. Visst det uppskattar jag och tackade för , men det är principen som gör mig förbannad. Hur f*n tänker dem när dem jobbar så ? 

Är det bara jag som tycker det är väldigt konstigt ? 

GAHHHH

Är det sant ?

 Älskade favorit !

Alltså Lovelias sömn har blivit bättre sedan hon började äta upp sin mat på dagarna. Två dagar denna veckan har hon vaknat första gången vid 06 och ätit lite välling sen somnat om till 8:30 - 9:00 .
Är det sant verkligen tänkte jag dessa dagar. Hon går upp vanligtvis runt 7. 
Hon har dock skämt bort oss rätt gott och väl ända sedan hon föddes :P
Peppar peppar.. Vi får se om det håller i sig :P

Med tanke på att hon sov länge idag så blev det en 45minuter vila innan vi gick till Öppna Förskolan,
kl 11 är det sångstund där och hon älskar det, kryper in till mitten i ringen och bara tittar på alla och diggar, klappar händer och vinkar :)

Det va väldigt mycket folk där idag, varför kom vi ju på när hon som ansvarar för förskoleplatserna / förskolekön kom dit på besök idag. Det va kanon verkligen då man har många tankar och funderingar som förstabarnsmamma. Fick svar på det jag ville så framöver blir det lite studiebesök på förskolor här i Kärra :)




Mot ÖF
 Lilla L glad som vanligt :)
 
 Dags att sova :)

onsdag 23 september 2015

Onsdagens händelser..

Jaha nu vart även Onsdagen förbi.  Denna dagen har bestått av att några mammor från gruppen " Mammahangout i Göteborg " kom hit på fika med sina barn. 
Det va bara ett par av oss som träffats tidigare, jag tycker ju det är väldigt kul att lära känna andra mammor här i Göteborg. 
När gästerna gått somnade Lovelia gott och sov i två timmar, tummen upp :) 

Nu framåt kvällen körde vi faktiskt in till stan en snabbis då jag ville in till Zara baby och köpa en halsduk till Lovelia, Frida hade ju en sådan på Benjamin och den är så jädrans snygg så det blev en beige till lilla L, så nu är hennes höst och vinter outfits färdiga : ) Lär säkert tillkomma något om mamman får bestämma ;)

Dags för lilla L att nana nu, imorgon blir det att promenixa till Öppna Förskolan för lite sång och lek. 
 
Kram från M & L


Första bilden i bloggen får bli på mig och lilla L när hon är liten <3
  
Här är den snygga tubhalsduken

Då tar jag tag i det igen..

Hej allihopa : ) Eller alla och alla.. Ni är ju inte så många läsare redan :P

Efter graviditet och barnafödande så har jag inte bloggar någonting sedan förra året.
Men min tanke när jag själv läser många mammabloggar.. Varför inte dela med mig av mig och mina val och händelser i livet som mamma till Lovelia :)
Jag ska göra så gott jag kan och dela med mig så gott det går !

Det va allt för nu :)

Kram M & L