fredag 9 oktober 2015

Iphone 6s rosegold ...

Nu har jag fått min Iphone 6s Rosegold !

Efter många om och men... 
Kommer till butiken och kö i 45min.. När det väl är min tur är det fel telefonfan dem skickat!!! GAAHH
De som levererar ut telefonerna hade skickar en plus i mitt namn. Jag vill verkligen inte ha en plus då jag tycker den är för stor. Skiter i att jag fått den för samma pris. 
Han ringde runt till alla butiker i hela stan men fick bara tag på en 16gb. 
Jag hade beställt en 64gb.
Efter en del diskussioner mest från min sida :P så valde jag att ta 16gb ändå. 
Vägrar vänta 8veckor när det är dem som gjort fel. 
Så det va ju bara till att köra från Backaplan till Nordstan. 
Dem gav mig ett nytt plånboksfodral , hade kollat in de ;) Plus att nästa faktura blir gratis. Jag är nöjd till slut :) 
Körde hemifrån halv sex och va hemma strax efter åtta. SUCK ! 

Men min nya phone är grymt nice ;P







torsdag 8 oktober 2015

Instagram tävling..


Håll utkik på min instagram ikväll

@mammatilllillal

Jag kommer lägga upp en tävling i samarbete med Twistshake. 




www.twistshake.com/sv/

onsdag 7 oktober 2015

Bvc

Idag va det äntligen dags för Bvc besök. Jag tycker det är tråkigt att det är så sällan nu när hon är lite äldre.

Nu vid 10månaders kontrollen vägde hon 8645gram och va 73,5-74cm lång.

Växt nästa tre cm på två månader och gått upp 595gram. Har oroat mig att hon inte gått upp så mycket sedan 8månaders kontrollen men jag blev lättnad. Hon åkte ner på kurvan lite på vikten men det va ingen fara sa Bvc sköterskan.
Hon är smal, men inte så smal så vi ska oroa oss :)
Hon ligger fortfarande över på längden.
Och allt såg jättebra ut :)
Glad och nöjd mamma !

Hon vaknade halv sju i morse och då tog jag in henne till mig, såklart ville hon sova länge så fick väcka henne.  Usch det gillar jag inte att göra! Kan ligga och titta på henne i evigheter när hon sover. Fina fantastiska lilla minimänniska <3





tisdag 6 oktober 2015

Mellanmål ?



Jag tycker det är väldigt intressant att prata med vänner och deras barns matrutiner, det finns knappt någon som gör precis likadant :) Alla har ju hittat rutiner som passar sitt barn bäst. 

Lovelia har ju vart väldigt hårt i sin mage ända sedan hon va ca månader. Så för oss blev det en lång introduktion till maten. Lång övergång från ersättning till bara mat. Hon har ätit dåligt periodvis och då har vi inte varit jättenoga med mellanmål då vi kände att de va viktigt hon kom in i att ära upp huvudmålen. 
Nu har hon blivit väldigt duktigt med maten.. Absolut har hon också dåliga dagar då man äter sämre men det är ju fullt normalt. 

Nu har vi sedan ett par veckor tillbaka kört med mellis varje dag. 
Det kan vara allt från en smoothie, yoghurt, frukt eller macka. 
 Idag fick hon kiwi och päron bitar som mellis. Hon sitter själv och pillar med det i sin stol och frukten ligger i hennes tallrik :)

Hon får inte lika mkt majskrokar eller annan puffad majs då hon lätt blir mätt på det. 

Hur ser era barns mellanmål ut ? :) 





Växten som lever..

Jag skrev ju lite snabbt igår om att vi var på Plantagen en sväng och köpte en växt. 
Denna växt såg vi att ett par vänner hade, ingen snygg växt men lite cool :) 

Mimos Pudica Sensitive

Så heter den.. Men den har många andra namn också såsom..
Activity Plant..
Humble Plant..
Sleeping Plant..

När du rör på den så " vissnar " den. Den liksom lägger sig och sover då den tror att det är ett hot. 
Den piggnar till när den tror att hotet är över vilket är efter cirka 10minuter. 

På kvällen går den och " lägger sig " och "vaknar" inte förrän på morgonen. Så hela natten ser den vissen ut : ) 

Nästan lite äckligt när den är levande som den är. 

 

måndag 5 oktober 2015

Fotografering ...

Ja då va helgen slut igen.. 

Lovelia va på sitt första barnkalas igår. Lilla Lucas firade sin 1årsdag. Det bjöds på gofika, pannkakstårta och barnen fick ju "gotte"påsar i fiskedamm :) 


Idag har vi varit och fotograferat lilla L . Va en fotograf som kom till Öppna Förskolan, tog kort så får vi själva välja ut sen vilka vi vill ha :) 

Tog oss till Jollyroom för att hämta paket, L fattade det va till henne så hon tog påsen själv illa kvickt från disken : ) Haha.. Bild nedan. 

Sen åkte vi vidare till plantagen för att köpa den fula roliga gröna växten :) 
Mer om den i ett inlägg senare då jag ska filma för er ;) 






fredag 2 oktober 2015

Sammanfattning om veckan och Lovelias Sonny Angels :)

Väldigt dålig uppdatering här på bloggen i veckan. Sorry..

Blir ju tyvär lätt så när jag åker ner till Markaryd. Fullt upp hela dagarna har man ju när man kör ner.
Det har varit en supermysig vecka. Började ju med Ullared med syster och mamma i Måndags :)  bodde ju hos mamma, Todda och Nellie i veckan. Umgåtts med familjen, träffat vänner hela veckan, varit på kalas för Suzie, simhallen med lilla Ls mormor med mera. 

Igår innan vi skulle köra hem igår så åkte vi till Lillasyster Nathalie och åt frukost.
Satt och pratade en stund, mysigt <3 
Kan inte förstå att hon redan är i V35. Så gravid och fin verkligen :) 
Vi längtar som en tok efter bäbis!! 
Suzie och Fiona kom och även mamma :) 
Älskar er alla !

Hängde hos Suzie en sväng och tjejerna lekte sen blev lilla L trött och vi körde hemåt vid 14:30 tiden. Lovelia sov innan vi lämnade Markaryd och vaknade inte förrän vi va i Göteborg . Haha duktig tjej. 

Idag har det varit babysim, näst sista gången på sjöhästen. ( kurs 2 ) . Testade på lite vad som komma skall när dem är kräftor ( kurs 3 ) Lite tuffare för dem då det handlar om överlevnad, lära sig klara sig själva mycket. Så vi är anmäla till del tre också. 

Vi har ju börjat samla på Sonny Angels till lilla L. Även önskat oss fler i ettårspresent till henne : ) 
Mer om detta i ett kommande inlägg.

Nu har jag och lilla L suttit och lekt här hemma i två timmar och nu är snart äntligen pappa Robin hemma så då blir det Fredagsmys. 

Trevlig helg på er alla <3 

Tog fram systemkameran idag och tog detta kort på L .
 Lek här hemma
 Hennes Sonny Angels
 Hjälper mormor välja sjal :)
 Suzie försöker känna bäsen sparka :)

 Underbara älskade Fiona <3 loveliloveu
 Fick diadem av mormor :)

 Lovelia och hennes morfar