Lovelia har ju vart väldigt hårt i sin mage ända sedan hon va ca månader. Så för oss blev det en lång introduktion till maten. Lång övergång från ersättning till bara mat. Hon har ätit dåligt periodvis och då har vi inte varit jättenoga med mellanmål då vi kände att de va viktigt hon kom in i att ära upp huvudmålen.
Nu har hon blivit väldigt duktigt med maten.. Absolut har hon också dåliga dagar då man äter sämre men det är ju fullt normalt.
Nu har vi sedan ett par veckor tillbaka kört med mellis varje dag.
Det kan vara allt från en smoothie, yoghurt, frukt eller macka.
Idag fick hon kiwi och päron bitar som mellis. Hon sitter själv och pillar med det i sin stol och frukten ligger i hennes tallrik :)
Hon får inte lika mkt majskrokar eller annan puffad majs då hon lätt blir mätt på det.
Hur ser era barns mellanmål ut ? :)



Inga kommentarer:
Skicka en kommentar